Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Posun času, aneb Kdybychom mohli cestovat v čase

V noci na neděli to nastane, tolika lidmi nenáviděný posun času… Sice bude dříve světlo, ale sluníčka už si v tomto ročním období moc neužijeme a zároveň bude dříve tma. Kéž bychom mimo posunu hodinových ručiček dvakrát do roka mohli alespoň občasně cestovat v čase. Do minulosti, budoucnosti…

Přechod na tzv. zimní čas spousta z nás nemá ráda. Sice si trošku přispíme, ale s touto drobnou změnou se velice rychle sžijeme, což se o tmě už třeba v půl čtvrté říct nedá. Nevím, jak vám, ale mně období léta a vůbec letního času uteče vždy neskutečnou rychlostí, ovšem zimní období se táhne nekonečně dlouho.

Jaké by to asi bylo, kdybychom měli možnost cestovat v čase, ať už směrem do minulosti, kde bychom mohli změnit to, čeho litujeme, nebo do budoucnosti, abychom věděli, co nás čeká… Minulost ovlivnila celý náš dosavadní život, a to prakticky každá její vteřina. Určitě každý z nás někdy litoval něčeho, co udělal, nebo neudělal, a chtěl by to napravit. Kdybychom měli tu možnost vrátit se v čase, mohli bychom to napravit, ale otázkou je – byli bychom to ještě stále my? My ve své nynější podobě? Byli bychom vůbec tam, kde jsme teď? Neposunula by nás napravená chyba paradoxně zpět? A hlavně – věděli bychom bez odstupu času, že jsme chybovali?

Kdybych se vrátila do minulosti se svými současnými vědomostmi a zkušenostmi, donutila bych zcela uričtě řešit lékaře dříve svoje zdravotní obtíže, konkrétně rakovinu, o které jsem již psala. V době, kdy byl můj nádor poprvé zřetelný na RTG snímku, měl velikost zhruba hrášku. Díky zanedbání doktora (dnes již doktorky) se situace řešila až při náhodném zjištění o „pár“ let později, kdy z hrášku byl ping-pongový míček. Na druhou stranu - kde bych ale získala sílu, kterou mi právě toto životní období dalo? A že si opravdu stojím za tím, že síla, jež jsem získala, je mnohem důležitější a markantnější než kus lopatky, o kterou jsem přišla, ale nikterak mě toto neomezuje v životě. Kdybych se vyhnula osobám, které mi ublížily, vážila bych si dnes těch, které mám po svém boku a ve své blízkosti? Asi ne. Určitě ne. Není přece dobrých či špatných věcí, ale jen výher nebo zkušeností.  

Za co bych ale oželela klidně pár let života, je možnost setkání se se svými blízkými, kteří už nejsou mezi námi, ale jsou v duhovém světě, kde už je sice nic netrápí, ale věřím, že důvody k úsměvu tam, na druhém břehu, mají. Asi nikdy v životě si nepřestanu vyčítat návštěvu prababičky, kterou jsem už nestihla. Před dvěma lety v neděli jsem se vrátila domů z pracovního pobytu, na další sobotu jsem měla v plánu návštěvu mé milované prababičky. Ta se už ale nekonala, moje milovaná odešla od bolestí a upoutání na lůžko do nebeských výšin v úterý 22. srpna a já už neměla možnost ji vidět, obejmout, dát jí pusu, dovézt jí její oblíbené jídlo, pití, ale hlavně jí říct, jak moc ji mám ráda a za vše jí děkuji… Přesto doufám, že jestliže mě tam shora sleduje (a já věřím, že ano), ví, jak moc mi chybí a že na ni nikdy nezapomenu. A snad je na mě i pyšná. A tak bych mohla pokračovat dále ve výčtu lidí, kteří navždy budou žít už jen v mém srdci a mysli.

Co se týče budoucnosti, asi každého čas od času napadne – jestli já udělám školu, najdu lepší práci, budu mít děti, budu zdravá/zdravý, šťastná/šťastný, co mě čeká a nemine, příp. vědět, čemu a komu se máme vyhnout. Otázkou zůstává, jestli úplně vše chceme vědět. Ano, kdybychom věděli, že nás má opustit někdo blízký, svět postihne nějaká katastrofa (a že současná situace nabírá na obrátkách rychleji, než jsme všichni doufali, a to nejen na jedné frontě), udělali bychom maximum, abychom mohli do poslední chvíle žít naplno a užívat chvil, dní…

Chceme ale vědět třeba datum našeho posledního dne? Nebo v optimističtějším případě, kdybychom věděli, že dokážeme dostudovat, získat práci, udržet si nejlepšího manžela, manželku, vychovat úžasné dítě, nepolevili bychom ve své snaze a nebylo by potom právě díky tomu vše úplně jinak?

Téměř určitě je dobře, že tuto možnost nemáme. Život je krásný hlavně v tom, jak nás dokáže překvapit, jak mile, tak i nemile (jistě všichni známe slova – miluji rozmanitost života, každý den mě dokáže nas**t někdo jiný)… Ať už je to tak či onak, žijme každý den, minutu, vteřinu života tak, jako by to byla naše poslední, to znamená NAPLNO. Obrovsky se radujme z úspěchů a málo se trapme neúspěchy. Žijme tady a teď, protože každá námi prožitá vteřina je jedinečná a už se nikdy nebude opakovat. Nelitujme toho, co jsme udělali, protože ve chvíli, kdy jsme to dělali, jsme to udělat chtěli.

Prostě a jednoduše – CARPE DIEM.

Budu moc ráda, když mi napíšete, do jaké chvíle byste se chtěli vrátit v minulosti, příp. kam byste se chtěli podívat v budoucnosti. Na Vaše názory se těším na http://facebook.com/vaseVeronika

Děkuji za Váš čas věnovaný tomuto článku, pokud se Vám líbí, budu moc ráda, když mi kliknutím zvýšíte karmu. Zároveň děkuji idnes.cz za příležitost psát a Vám všem za vaši přízeň! Moc si Vás všech vážím! :-) ♥

Krásný den přeje

Vaše Veronika 

Autor: Veronika Laura Boháčková | čtvrtek 23.10.2014 7:30 | karma článku: 14,84 | přečteno: 817x
  • Další články autora

Veronika Laura Boháčková

O vševědoucnosti

O tom, že je celkově ne zrovna veselá doba, se asi nemusíme bavit. Já osobně ale začínám mít pocit, že mnohem horší než všechny ty zákazy, příkazy, co se mění každou minutou, je více alarmující chování lidí vůči sobě navzájem.

3.3.2021 v 16:07 | Karma: 21,08 | Přečteno: 529x | Společnost

Veronika Laura Boháčková

Měnící se prirority v čase

Kdo z nás neměl nějaké sny v dětství? A kolik z nich se staly skutečnosti? Každý jsme měli představy o životě a realita dneška je úplně jiná.

7.2.2017 v 21:36 | Karma: 22,62 | Přečteno: 736x | Osobní

Veronika Laura Boháčková

(nejen) o Vánocích

Rok se s rokem sešel a za pět dní je tu Štědrý den. Vánoce. Svátky klidu, lásky a chvil s rodinou. Nebo ne?

19.12.2016 v 18:45 | Karma: 16,04 | Přečteno: 475x | Ostatní

Veronika Laura Boháčková

Někdy člověk potřebuje podporu. Je to přirozené?

Každý se někdy dostal do situace, kdy neviděl slunce a sváděl to na mraky. A přitom stačil někdo, kdo tím prstem ukázal, kterým směrem se dívat...

2.12.2016 v 20:06 | Karma: 17,32 | Přečteno: 554x | Ostatní

Veronika Laura Boháčková

Prostá lehkost bytí - recept na štěstí

Hledáme štěstí, radost, důvod k úsměvu, ale často jej nenacházíme, přitom štěstí je blíž, než bychom si mohli myslet.

5.6.2016 v 13:41 | Karma: 22,39 | Přečteno: 920x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3018x
Zajímám se o kulturní dění a novinařinu, což bych ráda v tomto blogu spojila... Snad se Vám moje články líbí a budou líbit :) Moje záliby jsou: literatura, divadlo, hudba, historie, smích, procházky, jídlo a spousta jiného. Všechny články z blogu.idnes.cz a prostor ke konverzaci je na https://www.facebook.com/vaseVeronika Těším se na Vás :) a děkuji za přízeň

Seznam rubrik