Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Měnící se prirority v čase

Kdo z nás neměl nějaké sny v dětství? A kolik z nich se staly skutečnosti? Každý jsme měli představy o životě a realita dneška je úplně jiná.

V dětství a pubertě jsem si přála mt ve dvaceti princeznovské šaty s vlečkou, dům, psy, mažela a děti. Dnes je mi 28, nemám manžela, nemám děti, neměla jsem ještě ani ty princeznovské šaty. Zato mám spoustu jiného, o čem jsem nikdy ani nesnila. Ptáte se co? Kdo z nás domýšlel v krásném, sladkém dětství o nějakých zkušenostech, které nás posunou dál?

Ještě před rokem jsem si to všechno malovala tak nějak jinak. A u toho malování hrozně, ale hrozně přetahovala. Byla jsem prakticky bez problémů, měla práci, studium přerušené, byla zdravá, nic neřešila. Jak je rok krátká doba, za kterou se leccos změní, mě nikdy nepřestane udivovat. Že se ale může změnit vše? To jsem nikdy nechtěla. Uplynulo to jako voda, jsem sama, nejsem zdravá, ale léčím se, mám podporu své úžasné a velké rodiny, dělám zkoušky, pracuju na plný úvazek - o tom jsem loni marně snila. Občas večer před spaním přemýšlím, co mi to všechno mělo dát. Ten rok.

Možná to, že vidím vše najednou úplně jinak. Nechodím na zkoušky "na lempla a pohodu", ale pečlivě se připravuju, ve volných chvíích píšu diplomku, připravuju se do práce, chodím do práce, procházím se se svými psy a přemýšlím. Dost často a pořádně ani nevím, na co přicházím.

Byl to tvrdý rok. Velmi.

Dnes ale i díky tomu roku vím, že princeznovské šaty s vlečkou nejsou prioritní, ani svatba na Bali nemůže vyrovnat čistou a láskyplnou svatbu na louce, žádná párty nemá zvuk stejně krásný jako smích dítěte, není podstatné, jeslti můžu chodit na večeře každý den, ale krásné je, když vám tu večeři někdo připraví. Třeba chleba s máslem. Jen tam, protože vidí, že jsem unavená. Když mi k učení donese tvaroh s medem a banánem, ať mám energii, v noci mě zakryje, ať nenachladnu, a když nemůžu spát, čte mi před spaním. Ty nejkrásnější věci jsou penězi nezaplatitelné, ty nejkrásnější zážitky jsou asi neopakovatelné, objetí nevratné a tak dále.

Moje zkušenosti byly velmi tvrdé nejen pro mě, ale i pro mé okolí. Mrzí mě, že někteří lidé neunesli mě jako osobnost a odešli. Možná se naše cesty ještě zkříží, možná už ne. Jak se říká - nikdy neříkej nikdy, ale plánovat nemá smysl, stejně i to pan Osud všechno nakonec zamíchá úplně jinak, jak se bude líbit jemu. Jedno vím jistě - nikdy bychom neměli přestávat jít si za svým snem a za svojí láskou. Někdy nám to může zachránit zdraví, jindy lásku.

A nezapomeňme - dokud dýcháme, má cenu doufat.

Vaše Veronika

Autor: Veronika Laura Boháčková | úterý 7.2.2017 21:36 | karma článku: 22,62 | přečteno: 736x
  • Další články autora

Veronika Laura Boháčková

O vševědoucnosti

O tom, že je celkově ne zrovna veselá doba, se asi nemusíme bavit. Já osobně ale začínám mít pocit, že mnohem horší než všechny ty zákazy, příkazy, co se mění každou minutou, je více alarmující chování lidí vůči sobě navzájem.

3.3.2021 v 16:07 | Karma: 21,08 | Přečteno: 529x | Společnost

Veronika Laura Boháčková

(nejen) o Vánocích

Rok se s rokem sešel a za pět dní je tu Štědrý den. Vánoce. Svátky klidu, lásky a chvil s rodinou. Nebo ne?

19.12.2016 v 18:45 | Karma: 16,04 | Přečteno: 475x | Ostatní

Veronika Laura Boháčková

Někdy člověk potřebuje podporu. Je to přirozené?

Každý se někdy dostal do situace, kdy neviděl slunce a sváděl to na mraky. A přitom stačil někdo, kdo tím prstem ukázal, kterým směrem se dívat...

2.12.2016 v 20:06 | Karma: 17,32 | Přečteno: 554x | Ostatní

Veronika Laura Boháčková

Prostá lehkost bytí - recept na štěstí

Hledáme štěstí, radost, důvod k úsměvu, ale často jej nenacházíme, přitom štěstí je blíž, než bychom si mohli myslet.

5.6.2016 v 13:41 | Karma: 22,39 | Přečteno: 920x | Společnost

Veronika Laura Boháčková

Sbohem, sestřenko... Moc mi chybíš.

Na poslední cestu mé sestřenici Evě Shapiro, která by dnes oslavila 33. narozeniny. Navždy zůstane v našich srdcích.

12.12.2015 v 18:22 | Karma: 24,81 | Přečteno: 1465x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3018x
Zajímám se o kulturní dění a novinařinu, což bych ráda v tomto blogu spojila... Snad se Vám moje články líbí a budou líbit :) Moje záliby jsou: literatura, divadlo, hudba, historie, smích, procházky, jídlo a spousta jiného. Všechny články z blogu.idnes.cz a prostor ke konverzaci je na https://www.facebook.com/vaseVeronika Těším se na Vás :) a děkuji za přízeň

Seznam rubrik