Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žárlivost – rakovina vztahu

Snad každý se v životě někdy setkal s žárlivostí a kdo ne, pravděpodobně ho toto „milé“ setkání teprve čeká… Je to opravdu projev lásky?

 

K napsání tohoto článku mě inspirovala událost, která se odehrála tento týden. Chtěli jsme se sejít s přáteli, vše vypadal jako perfektně naplánovaný večer spojený s příjemnou večeří, popovídáním si, takové ty poslední chvilky na Moravě. OK, původně jsem měla jiný plán, ale vlastně by se spojilo příjemné s užitečným. Bohužel. Nestalo se. Nechci tu nikoho jmenovat, poukazovat ani nic podobného, proto se pokusím psát trošku obecněji. Mám plno známých, ale jen hrstku opravdu dobrých přátel. Většinu tvoří muži, menšinu tvoří moje úžasné kamarádky (holky, díky!), díky kterým jsem poznala, že i s ženami je přátelství možné a je vlastně skvělé. Ale o tom jindy. S ženami jsem mívala prakticky celý život nějaké potíže. Vlastně je výstižnější, když napíšu, že ty potíže mají vlastně ony se mnou. Nevím proč, nikdy jsem to nepochopila a ty názory, co mi říkají přátelé, neberu jako relevantní. Mám skvělého kamaráda přes deset let, zná mě prakticky od puberty, přes první lásky, … Vždycky to byl ale „jen“ kamarád. Našel si přítelkyni, za což jsem neskutečně ráda. Jednou jsem se s ní i potkala, ale už od začátku se na mě nedívala úplně přátelsky, přesto jsem s ní chtěla vycházet, vždyť jde o přítelkyni mého kamaráda! Tento postoj jsem asi sdílela jen já. Z plánovaného setkání padlo, slečna udělala scénu, když zjistila, že na oné večeři mám být i já, i když byla přímo ode mě zvána také. Přišlo mi to správné… No jo, za dobrotu …

Hodně jsem přemýšlela a přemýšlím prakticky stále. O čem? O tom, jestli taková žárlivost je opravdu projevem lásky. Je projev lásky to, že žena řekne svému muži, ať je s ní doma a nikam nechodí, že ho přece můžu navštívit někdy v práci (ale raději vůbec)? A postaví ho do postoje, když budeš doma, dokážeš mi, že mě miluješ a uděláš mě šťastnou? Tohle je láska? Opravdu? Nejedná se spíše o majetnické sklony? A může si takové dětinské chování dovolit vlastně někdo, kdo na svém profilu na sociální síti má dort od kamaráda s textem „skvělý den s méďou“? Ne, žárlivost je opravdu rakovinou vztahu. Možná se do mě zase opřete kvůli příliš silnému vyjádření, ale zamysleme se. Není to tak? Nesžírá rakovina vztahu naši lásku tak moc, až ji zabije? V lepším případě, když dojde k uvědomění, dá se ještě vyléčit, ale musí se ta „zdravá“ míra hlídat?

Největší dar, který ve vztahu můžeme dát, je svoboda. Milovat znamená darovat svobodu. Tím, že si někoho přivlastníme, tak snad něčeho dosáhneme? Staneme se přitažlivějšími, lepšími partnery, …? Vždyť je to hloupost. U mě to funguje spíše naopak. Cítím-li se svázaná, couvám, utíkám, dusím se, zabíjí mě to. Mám volnost? Skvělé, mám pocit, že si můžu dělat, co chci, je to přece můj život, i když s někým sdílený, ale partnerství rozhodně nemá nikomu brát svobodu. Pokud bude partner chtít utéct, stejně uteče. A myslím, že uteče tím spíš, čím víc ho budeme držet na řetězu přivázaného ke stolu. Vždyť přece ten pocit, kdy vidíme našeho partnera, naši partnerku v družném hovoru s opačným pohlavím, ale my jsme ti, s nimiž přišli, je k nezaplacení. Jen ať se podívají, ale my máme to štěstí, že dotyčný s námi sdílí (nejen) radost. 

Není nic špatného ohlédnout se za jiným mužem, za jinou ženou, zachovat si svoji jedinečnost, zájmy, přátele, i když jsme ve vztahu, vztah nás má obohacovat, ne okrádat o svobodu nebo o něco jiného.

Ano, jsou tací, kteří chtějí tzv. „puťky domácí“ – ženy (ale i muže) v domácnosti, kteří se budou starat o chod rodiny, domácnosti a sám lev/lvice si budou žít svůj zcela svobodný život.

Přátele máme někdy i po celý život, mnoho let, partneři mohou přijít i odejít, ale přetrhat vazby? To určitě ne. A proto láska je svoboda. Svoboda je volnost. A volnost je štěstí.

 

Krásný den

 

Vaše

Veronika Laura

 

Http://facebook.com/vaseVeronika

Autor: Veronika Laura Boháčková | sobota 18.7.2015 12:44 | karma článku: 16,19 | přečteno: 951x
  • Další články autora

Veronika Laura Boháčková

O vševědoucnosti

O tom, že je celkově ne zrovna veselá doba, se asi nemusíme bavit. Já osobně ale začínám mít pocit, že mnohem horší než všechny ty zákazy, příkazy, co se mění každou minutou, je více alarmující chování lidí vůči sobě navzájem.

3.3.2021 v 16:07 | Karma: 21,08 | Přečteno: 529x | Společnost

Veronika Laura Boháčková

Měnící se prirority v čase

Kdo z nás neměl nějaké sny v dětství? A kolik z nich se staly skutečnosti? Každý jsme měli představy o životě a realita dneška je úplně jiná.

7.2.2017 v 21:36 | Karma: 22,62 | Přečteno: 736x | Osobní

Veronika Laura Boháčková

(nejen) o Vánocích

Rok se s rokem sešel a za pět dní je tu Štědrý den. Vánoce. Svátky klidu, lásky a chvil s rodinou. Nebo ne?

19.12.2016 v 18:45 | Karma: 16,04 | Přečteno: 476x | Ostatní

Veronika Laura Boháčková

Někdy člověk potřebuje podporu. Je to přirozené?

Každý se někdy dostal do situace, kdy neviděl slunce a sváděl to na mraky. A přitom stačil někdo, kdo tím prstem ukázal, kterým směrem se dívat...

2.12.2016 v 20:06 | Karma: 17,32 | Přečteno: 554x | Ostatní

Veronika Laura Boháčková

Prostá lehkost bytí - recept na štěstí

Hledáme štěstí, radost, důvod k úsměvu, ale často jej nenacházíme, přitom štěstí je blíž, než bychom si mohli myslet.

5.6.2016 v 13:41 | Karma: 22,39 | Přečteno: 920x | Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3018x
Zajímám se o kulturní dění a novinařinu, což bych ráda v tomto blogu spojila... Snad se Vám moje články líbí a budou líbit :) Moje záliby jsou: literatura, divadlo, hudba, historie, smích, procházky, jídlo a spousta jiného. Všechny články z blogu.idnes.cz a prostor ke konverzaci je na https://www.facebook.com/vaseVeronika Těším se na Vás :) a děkuji za přízeň

Seznam rubrik